דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לעקר ולסרס כלבים וחתולים? 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 4363 פעמים ]

אחת לכמה זמן אנו שומעים על מבצעי עיקור וסירוס של כלבים וחתולים. מבצעים אלו נערכים על ידי העיריות המקומיות בתמיכת וטרינרים עירוניים ופרטיים. לעומד מן הצד, נדמה שמדובר במשהו אכזרי שלא עולה על דעת, אך מיד נבין מדוע יש בכך היגיון רב, ולמה זה חשוב.

נכון, זה ישמע מוזר, שכן מבצע עיקור וסירוס גורם למעשה לכך שכלבים וחתולים לא יכולים להעמיד צאצאים. בכך לכאורה אנחנו פוגעים ביכולת של מין זה של חיות לקיים דורות עתידיים. אך האמת היא שונה, אנו מונעים מהם לסבול , יותר נכון אנו מונעים מהם להביא צאצאים שיסבלו.

כאן המקום להבהיר שתי נקודות בטרם נמשיך, כיום עיקור כלבים וחתולים נחשב לפרוצדורה חשובה לא פחות מאשר חיסון. כיום כאשר מאמצים גור כלבים או חתולים מצער בעלי חיים או כל עמותה אחרת לאימוץ חיות, הם דואגים לתת לנו אותם אחרי שהם עברו עיקור או סירוס.

הנקודה השנייה שיש להבהיר הוא, שלא מדובר בכל כלב/ה או חתול/ה. מי שחושב שהוא יכול להשקיע בגידול גורים, הן כספית והן נפשית, מוזמן שלא לעשות זאת.

אז למה כן?

הסיבה העיקרית שבגינה הרשויות מבצעות מבצעי עיקור וסירוס, ווטרינרים ממליצים על כך היא הזנחה ונטישה. לצערנו הרב לא כל בני האדם יכולים או מעוניינים להחזיק כלבים וחתולים. לצערנו הרב (עוד יותר) לא מעט מאלו שכן מחזיקים, דואגים לנטוש אותם בצורה לא מסודרת כאשר הם מרגישים שנמאס להם או שאינם יכולים להתמודד עם זה.

אם לא נבצע תהליכי עיקור וסירוס, נגיע למצב בו הכלבים והחתולים יתרבו ולא יהיה מי שיטפל בהם. הם ישוטטו ברחובות הערים בלי השגחה וגרוע מכך, בלי מזון ומקום נורמאלי לישון. מכאן הדרך לסבול תהיה קצרה מאוד עבורם.

נסיבות רפואיות לעיקור וסירוס

אך לא רק אלו הסיבות שבגינן ממליצים לנו לסרס ולעקר את הכלבים והחתולים שלנו. וטרינרים רבים מסבירים שככל שנאיץ את תהליך העיקור לכלבות כך הן יהיו יותר בריאות, יזכו לחיים יותר ארוכים ויהיו יותר רגועות. הדבר מוכר אגב גם במקרים של כלבים וסירוסם. לא מעט בעלי כלבים ידעו לספר כיצד ביום בו הם סירסו את כלביהם, אלו הפסיקו "להתנדנד" על כל חפץ ואף לעשות את הצרכים שלהם בבית. אולי הגבריות שלהם נפגעה אך הנפש שלהם נרגעה.

בנוסף אפשר לציין שכלבים מסורסים וכלבות מעוקרות פחות במגע עם כלבים אחרים, מה שמונע מהם קבלת מחלות שונות. במקרה של כלבות מדובר גם על הפחתה בסיכוי לקבל סרטן עטינים.

כיצד מבצעים עיקור וסירוס?

את הטיפול ניתן לבצע אצל וטרינר עירוני או לקבוע תור לוטרינר שלכם רצוי מגיל 6 חודשים במקרה של כלבות וחתולות. אצל כלבים וחתולים הסירוס נעשה בדרך כלל החל מהחודש התשיעי.

מדובר בהליך ניתוחי שנמשך שלוש שעות לערך, בהרדמה מלאה , אחרי צום של 12 שעות. בדרך כלל אחרי הטיפול החיה תהיה שקטה, עייפה, וחסרת תיאבון. כעבור יום או יומיים היא תחזור לעצמה. בניגוד למה שנטען במקומות שונים, כלבות וחתולות לא נוטות להשמין אחרי העיקור, אלא רק מתקיים ירידה בשינוי החומרים, ובאמצעות תזונה נכונה ניתן לשמור על המשקל שלהן.

 


המאמר מוגש בחסות אינדקס וטרינרים המקיף בישראל. האינדקס כולל רשימה מעודכנת של וטרינרים ומרפאות וטרינריות מכל רחבי הארץ. מאמרים על טיפול בחיות, פינת שאלות ותשובות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב